Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo nov 01, 2006 10:39 pm
door VandenPlas
Heb gisteren bij 'v.d. Post British Cars' in Badhoevedorp de Fan-motor van m'n 75 laten vervangen. Van de oude fan-motor waren de lagers helemaal uitgelopen, er zat behoorlijk wat speling op. Ook werkte de regel-unit die aan de fanmotor vast zit niet helemaal goed.
De kunstof rotor kon nog wel opnieuw gebruikt worden. De nieuwe fan-motor koste zo'n 400 Euro. Wel een mep geld. Hopelijk kan ik er voorlopig weer even tegenaan. Heb tegelijkertijd een klein beurtje laten uitvoeren. Ook bleek het interieur-filter helemaal te zijn dichtgekoekt, was nog nooit vervangen. Had eigenlijk gedaan moeten zijn bij de afleveringsbeurt toen ik de auto in februari 2005 kocht. Maar ja.... De ervaring leerd dat als je een occasion koopt bij een dealer of handelaar, die z.g.n. grote beurt bij aflevering meestal weinig voorsteld.

Ondertussen geniet ik weer van m'n Rovertje. En als je een goed adres zoekt in de regio Haarlemmermeer voor onderhoud aan je MG-Rover of British Classic kan ik de fa. v.d. Post zonder meer aanbevelen. :!:

Geplaatst: wo dec 06, 2006 6:47 pm
door Ducloi
Is dit de fan motor die jullie bedoelen?



http://i8.ebayimg.com/04/i/06/e9/79/b9_1_b.JPG


groeten Ducloi

Geplaatst: wo dec 06, 2006 9:07 pm
door ron75
ja dat is hem :mrgreen:

Geplaatst: do dec 07, 2006 10:47 am
door D. Buijs
Wel het oude type zo te zien.

De nieuwere gemodificeerde hebben een grote weerstand in een van de draden en een draad minder naar de motor.

Geplaatst: do dec 07, 2006 5:02 pm
door ron75
ja dat klopt was vergeten bij te zetten :oops:

problemen

Geplaatst: vr apr 13, 2007 6:30 pm
door Ducloi
Er gebeurde iets heel raars :
mijn 75 1.8 wou na 5 keer pas starten en
de motor was heel bokkerig, hij wou ook
gelijk weer afslaan.
De koppakking kan het niet zijn, nu na een
paar dagen rijden is alles weer normaal,
hij start nu ook weer normaal en de motor
loopt ook weer fijn.
Maar wat kon het zijn dat mijn 75 toen niet wou
starten?

Groetjes Ducloi

Geplaatst: za apr 14, 2007 6:00 pm
door arjan_m
Het zou de benzinetoevoer geweest kunnen zijn.
Al er een vuiltje in de tank zit, dan kan tijdens het starten het gebeuren dat er niet genoeg benzine doorgepompt wordt. Tip: Rijdt nooit je tank helemaal leeg, maar tank op tijd. Hiermee kun je dit voorkomen.

Tuurlijk kan het altijd eens gebeuren