Pagina 2 van 3

Geplaatst: do feb 23, 2006 8:44 pm
door Monster Hunter
wow nice looking car!!!

Geplaatst: do feb 23, 2006 9:23 pm
door Dutch
Mista T schreef: Dus wel.........
Ow dus omdat dat in de spec list staat is dat zo????

Nou dan zet ik maar gelijk 1.8 k-serie turbo in mijn spec, en ren dan naar de garage om te kijken ;)

Geplaatst: do feb 23, 2006 10:06 pm
door Striker
De gaten zijn bij EBC ook niet helemaal doorgeboord, het zijn een soort putjes (niet cross drilled dus, maar gewoon drilled :) ) :

Afbeelding

Geplaatst: do feb 23, 2006 10:11 pm
door Dutch
Ja dat bedoelde ik ook als ik deze
Afbeelding
bekijk dan zijn de gaten wel door het gehele oppervlak heen geboord

Geplaatst: do feb 23, 2006 10:16 pm
door Striker
Moeilijk te zien. Het lijken me gewoon de EBC schijven. Na een tijdje gaat er zwart remslijpsel in de putjes zitten, waardoor het van een afstand net gaten lijken (wat een onderwerp trouwens: putjes en gaten :P ).

Geplaatst: do feb 23, 2006 10:17 pm
door Dutch
Tja heb nog nooit goed gebruiklte EBC schijven gezien op een foto.

Voelt iemand zich geroepen om een pic te schieten van zijn ebc's ender ongeveer dezelfde hoek??

Geplaatst: do feb 23, 2006 10:21 pm
door Striker
DannyRover200's nieuwe EBC remmen (weliswaar nog niet goed gebruikt, maar ze zitten wel andersom gemonteerd) :

Afbeelding

Lex z'n (iets te goed :? ) gebruikte EBC's:
Afbeelding

Geplaatst: do feb 23, 2006 10:30 pm
door Edgecrusher
Mij is verteld dat de groeven parallel aan de voorruit moeten lopen.
Dus als die van DannyRover200...

Zodat de remstof e.d. naar buiten wordt afgevoerd.
Nu hoopt het in het midden op...
(daar kan het tenminste minder goed weg)

Geeft zo misschien ook wel meer ongewenste wrijving en bijgeluiden....

Geplaatst: do feb 23, 2006 10:34 pm
door Dutch
@Striker
Als ik zo de schijven van Lex zie dan zie je toch wel dat er geen gaten maar putjers in zitten als je de foto genoeg vergroot.

@Edgecrusher
Vor afvoer is het idd beter, maar andere merken gaan juist voor het andersom monteren voor meer koeling.
Heeft ook te maken met hoe de ventileerschachten in de schijf zelf lopen.

Geplaatst: do feb 23, 2006 10:42 pm
door Edgecrusher
Heeft ook te maken met hoe de ventileerschachten in de schijf zelf lopen.
Heb je dan niet minimaal geforceerde koeling nodig...
Anders is je winst minimaal....

Ook de centrifugaalkrachten om het vuil af te voeren werk je zo tegen...

Zal dus alleen in erg extreme situaties opgaan, DENKik...

Geplaatst: do feb 23, 2006 11:26 pm
door Dutch
FAQ

Q. Which way should the grooves face on a grooved/grooved & drilled disc?

A: In the case of the G88 and Sport Japan discs the grooves should radiate outwards towards the rear of the car. A C83 disc should run in the opposite direction. For further info see the disc direction diagrams. (Pic. G88 Orientation and SJ Orientation)


Bron: www.tarox.com

Geplaatst: do feb 23, 2006 11:30 pm
door Striker
En van diezelfde site (ik kan geen afbeelding vinden van die C83, maar dit wordt alleen in de racerij gebruikt) :

G88:
Afbeelding

Sport Japan:
Afbeelding

Geplaatst: do feb 23, 2006 11:37 pm
door Dutch
Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het dus wel gebeurt.

mooie remmen zijn dat btw die G88 (vind ik)

Geplaatst: do feb 23, 2006 11:37 pm
door Striker
Ja, zonde om velgen omheen te doen :lol:.

Geplaatst: do feb 23, 2006 11:45 pm
door 110% rockford!!!
hm, als ik die auto zo zie zullen ze echt wel weten waar ze mee bezig zijn.

gewoon een mooi waggie :)

Geplaatst: do feb 23, 2006 11:52 pm
door Edgecrusher
Dat zal best, maar A C83 disc en green stuff gaan niet samen....

Een extreme (race)remschijf en straatblokken werk gewoon niet.
Alles straat of alles race, een combinatie wordt bepaald door de zwakste schakel....
Of je verkloot de schijf of je blokken.

Dit wil niet zeggen dat die gast het niet goed heeft hoor!!!