Pagina 2 van 3

Geplaatst: wo mar 21, 2012 12:45 am
door mixtuurorgel
De hydrauliek van mijn ZT leek in eerste instantie weer in orde, maar helaas kwam de ellende weer terug.
Bezoek aan mijn eigen garage leverde niet veel op, vervolgens naar op deze site wel bekende garage "Dyagnose Noord " geweest.
In eerste instantie zou de drukgroep worden vervangen, later werd ik gebeld dat het vliegwiel ook vervangen moesten worden.
Bijelkaar opgeteld veel geld maar de auto rijdt als nooit te voren, komt er op neer dat de auto bij aankoop al niet goed was, ik dacht dat het zo hoorde vanwege het sportieve karakter. (een beetje stug schakelen)
Auto is uit 2007 en heeft 125000km op de teller, allemaal wel een beetje vlug.
De mannen van Dyagnose hebben het prime gedaan , ik waan me in een nieuwe auto,

Mixtuur

Geplaatst: wo mar 21, 2012 12:45 am
door mixtuurorgel
Ben met de auto nog terug geweest naar de leverancier: Damen & Kroes.

Die wist mij te vertellen dat ik de cilinder nooit had mogen laten ontluchten, het bijzondere van een MG-Rover zou zijn dat dan beide cilinders moeten worden ontlucht of worden vervangen dus nooit één.
m.a.w het was eigenlijk mijn eigen schuld, waarvan akte !

Mixtuur

Geplaatst: wo mar 21, 2012 7:37 am
door arjen
Dat is goed om te horen! :D.

Geplaatst: ma apr 02, 2012 1:31 pm
door lopster
Ja hoor,
ik kreeg hem niet meer in de versnelling.
Een paar keer ontlucht en het hielp niets.
en wat bleek?
de master cylinder lekt als een gek als je hem een paar keer intrapt.
Ik heb net de slave vervangen ,en nu dit weer.
Pffffff :?

Geplaatst: ma apr 02, 2012 6:52 pm
door Pim
Voordeel, master bij de pedalen kun je zo bij.
Accu uitbouwen want daaronder zit de koppeling in de leiding.

Groet, Pim

Geplaatst: di apr 03, 2012 11:09 pm
door falco
hey lopster , begrijp ik dat je na al die elende die je hebt gehad nu weer met panne zit?

Geplaatst: wo apr 04, 2012 11:49 pm
door lopster
Ja,het went.
Heb inmiddels de master vervangen.(sachs)
Appeltje,eitje. ;)
Maar ja weer 225 euro kwijt.
Zo langzamer hand is alles onder de kap nieuw.

Iedereen zegt tegen mij dat ik de auto een schop moet geven.
Daar heb ik ook al aan zitten denken,maar dan krijgt de volgende eigenaar wel een zo goed als nieuwe auto.
Of er moet een goed bod komen.
En......als hij rijd,rijd hij best lekker.

Geplaatst: do apr 05, 2012 7:49 pm
door falco
helemaal mee eens ik heb ook al is gedacht hem weg te doen maaaaaaaaar ik heb er ook al veel geld in gestoken en er rijd geen auto beter dan dr 75!

Kosten

Geplaatst: vr apr 06, 2012 10:26 am
door Eckard
Nu alles nieuw is, kun je geen betere auto hebben. Afschrijving en renteverlies heb je niet meer.

Rekening houdende met een afschrijving van 3.000,= euri per jaar, dan kun je nog heel veel (laten) sleutelen.

Geplaatst: za apr 07, 2012 1:05 pm
door Peter Sely
Blijkbaar is dit toch een topic dat gezien de typische koppelingsproblematiek van de 75 best wel wat respons krijgt.
Ik heb me trouwens gisteren laten vertellen dat men bij vervangen van de koppeling (en alles wat er bij hoort) best meteen ook het vliegwiel erbij neemt. Indien niet heb je grote kans dat het vliegwiel op korte termijn ook stuk gaat, dan kan je weer van voor af aan beginnen.
@Lopster: zou hem nu zeker gezien alle gemaakte koster zeker niet weg doen. Je zou alleen maar de volgende eigenaar een groot plezier doen.

Geplaatst: za apr 07, 2012 1:06 pm
door Peter Sely
Blijkbaar is dit toch een topic dat gezien de typische koppelingsproblematiek van de 75 best wel wat respons krijgt.
Ik heb me trouwens gisteren laten vertellen dat men bij vervangen van de koppeling (en alles wat er bij hoort) best meteen ook het vliegwiel erbij neemt. Indien niet heb je grote kans dat het vliegwiel op korte termijn ook stuk gaat, dan kan je weer van voor af aan beginnen.
@Lopster: zou hem nu zeker gezien alle gemaakte koster zeker niet weg doen. Je zou alleen maar de volgende eigenaar een groot plezier doen.

Geplaatst: zo apr 08, 2012 12:24 am
door lopster
Peter Sely schreef:Blijkbaar is dit toch een topic dat gezien de typische koppelingsproblematiek van de 75 best wel wat respons krijgt.
Ik heb me trouwens gisteren laten vertellen dat men bij vervangen van de koppeling (en alles wat er bij hoort) best meteen ook het vliegwiel erbij neemt. Indien niet heb je grote kans dat het vliegwiel op korte termijn ook stuk gaat, dan kan je weer van voor af aan beginnen.
@Lopster: zou hem nu zeker gezien alle gemaakte koster zeker niet weg doen. Je zou alleen maar de volgende eigenaar een groot plezier doen.
Zo denk ik er ook over.

Geplaatst: zo apr 08, 2012 12:52 pm
door Peter Sely
Victor schreef:lijkt me onzin. Mn vliegwiel heeft 340.000 km meegemaakt, mn koppelingsplaten 200.000 en mn koppelingscylinders 120.000

Dus waarom zou je alles tegelijk vervangen? Koppelingscylinders gaan t kortste mee.
Geen idee, ik ben zelf niet technisch onderlegd. Er werd me verteld dat die 2 zaken met elkaar in verbinding zouden staan.

@ Peter

Geplaatst: zo mei 13, 2012 10:08 am
door rogersrover75
Peter,
Heb je al een geschikte MK2 diesel gevonden?
We hebben onze MK2 CDTI Tourer te koop staan. Heeft nu 178 k op de teller en is een mooie uitvoering (zwart lederen sportinterieur, 17"velgen, xenon, pdc, regensensor, cruisecontrol, afneembare trekhaak).
Is wel een Duitse auto, maar import in B is vrij eenvoudig (spreek uit ervaring, ook met een R75 cdt tourer).
We doen m weg, omdat we onze 3e krijgen en 3 kinderstoeltjes naast elkaar lukt niet goed.
Groet Roger

Geplaatst: zo mei 13, 2012 8:08 pm
door falco
in september komt mijn 4e kleine, mijn 75 is veel te klein voor 4 kinderen in de leeftijd van 0 tot 18 jaar maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de 75 te verkopen!

Re: @ Peter

Geplaatst: zo mei 13, 2012 10:18 pm
door arjan_m
rogersrover75 schreef: We doen m weg, omdat we onze 3e krijgen en 3 kinderstoeltjes naast elkaar lukt niet goed.
Groet Roger
:?: :?: :?:

Drie zitjes gaat prima hoor, heb in mijn 75 met regelmaat 3 kids achterin. Het is wel een kwestie van de goede stoeltjes uitzoeken. MaxiCosi heeft goede, met de juiste maat...... :mrgreen: