Pagina 2 van 3

Geplaatst: do mar 10, 2011 11:07 pm
door rogro
Is dat niet te meten of iets dergelijks met de geavanceerde computer
voor de rover.

Geplaatst: do mar 10, 2011 11:13 pm
door MARTIN
:mrgreen: grote schroevendraaier pakken, het handvat tegen je oor en het andere eind afwisselend tegen het inlaat en de cilinderkppen.
zo kom je een heel eind.
anders een monteur bekend met de V6 laten luisteren

Geplaatst: do mar 10, 2011 11:30 pm
door 118GTR
is VIS niet electronische geregelt? Zoja trek dan de stekker eraf, als hij dan niet meer ratelt dan heb je de schuldige. :idea:

Geplaatst: vr mar 11, 2011 12:30 am
door rogro
wat is VIS en welke stekker moet je er dan uittrekken.
Trouwens dat tikken is na enkele seconden helemaal verdwenen en
dan is het moeilijk horen ?

Geplaatst: vr mar 11, 2011 12:44 am
door Steven Rover
Als het na enkele seconden verdwenen is dan denk ik dat het Niet de inlaat is. Die blijft namelijk behoorlijk rammelen :(

Geplaatst: vr mar 11, 2011 12:44 am
door tomcat.t16
Klepstoter

Geplaatst: vr mar 11, 2011 11:09 am
door rogro
MOET een klepstoter vernieuwd worden of kan hij nog
tig kilometers mee ?

Geplaatst: vr mar 11, 2011 11:40 am
door tomcat.t16
Ze zitten er niet voor niets in natuurlijk... maar je kunt er nog wel tig kilometer mee rijden hoor ;).

Geplaatst: vr mar 11, 2011 12:32 pm
door jantino
Steven Rover: Klopt als een bus, dat geklepper van de inlaat gaat de hele rit door, en je hoort m extra wanneer je gas loslaat. Net als over een kwartje in je blok ligt :)

Van de week mijn inlaatspruitstuk uit elkaar gehaald en deze plastic klepjes eruit gehaald. Wagen loopt nu weer een stuk mooier. Met lagere toeren heb je dan minder koppelkracht, boven de 3000 toeren maakt het niet meer uit (dan staan deze klepjes ook vol open bij een normale inlaat).

Geplaatst: vr mar 11, 2011 1:07 pm
door Steven Rover
Ik dacht dat je die inlaat niet los kon halen? (tenminste niet de unit zelf ;) ) Blijkbaar wel dus. :)

Maar hoe zit het dan met het verbruik?

Want de auto schijn hierdoor een stuk onzuiniger te lopen en ook nog extra olie naar binnen te zuigen heb ik op engelse forums gelezen en foto's van gezien.

En dat is ook het geval met onze MG ZT. Hij verbruikt olie en loopt ontzettend onzuinig. Daarnaast gaat ook het schakelen een stuk minder soepel gewoon weg omdat hij een boel vermogen mist bij teruggang in toerental.

Dit schakelprobleem is na vervanging van de inlaat ook verholpen bij verschillende mensen op het engelse forum.

Bij jou oplossing is de ratel dan wel weg, maar de rest van de problemen blijft. ;)
Wij hebben een nieuw motorblok in de ZT omdat hij kapot was gelopen op een tekort aan olie. (ja ja, elke week je olie controleren, wie doet dat nou werkelijk). Binnen 2 maand kan er maarzo ineens een liter olie weg zijn. Nu is het blok vervangen maar niet naar mijn mening de oorzaak weggenomen, de inlaat. :| Er is zeker geen sprake van olie in het koelwater/lekke koppakking.

Geplaatst: vr mar 11, 2011 1:13 pm
door tomcat.t16
Blok gaat niet kapot als er een litertje olie uit...
Heb vorige week nog een paar kilometer gereden met een blok waar geen olie in zat. Ratelde lekker :lol:

Geplaatst: vr mar 11, 2011 1:32 pm
door Steven Rover
Nee, dat snap ik dat hij niet gelijk kapot gaat.

Na een trip naar dusseldorf gereden te hebben over de duitse autobaan.. :? bleek er bij de garage 2,25 liter bij te moeten...

De drijfstanglagers bleken het helaas al te hebben begeven.
Er moest een nieuw blok in....

Ik weet de exacte oorzaak ook niet, maar in principe hoort een motor geen olie te VERbruiken. En al helemaal geen 2,25 liter in een paar maand.

Mijn pa kijkt misschien eens in het half jaar naar de olie, en gaat ervan uit als hij weer een beurt heeft gehad dat het dan wel goed zit. Zo zijn er denk ik heel veel bestuurders :roll:

Maar nu kijk ik dan af en toe eens naar het olie peil, omdat mij pa dat toch nauwelijks doet bij ZT en in een 2 maand was hij al weer een liter olie kwijt.

Nu las ik op het engelse forum dat er olie kan 'verdwijnen' via de inlaat. En dat dit zelfs op de printplaatjes lekt van de VIS motortjes (en armpjes)en ze het op den duur ook begeven door de olie vervuiling.

Dus lijkt me het niet onverstandig de inlaat te gaan vervangen met de info die ik nu heb. Elke mening is natuurlijk welkom

Geplaatst: vr mar 11, 2011 2:08 pm
door bam
Ik moet zeggen dat mensen die een Rover v6 aanschaffen bij mij hoog in aanzien staan. Echte dare devils 8)

Geplaatst: vr mar 11, 2011 10:29 pm
door rogro
Ik overweeg voor de klepstoter om een olietoevoeging te gaan gebruiken,
dat een filmlaag genereerd.
Zoals die van Bardahl of
Slick 50 of
Fin 25 teflon.
Zal dit het tikken tegengaan.
Iemand ervaring hiermee ?

Geplaatst: ma mar 14, 2011 8:06 pm
door jantino
Rogro, ben benieuwd naar je bevindingen.

Laat je het hier weten wat uiteindelijk je oplossing is?

Geplaatst: wo mar 16, 2011 1:02 am
door Steven Rover
Hier misschien nog wat nuttige info over de VIS motortjes die de ratel in de inlaat kunnen veroorzaken:

http://www.muddyoval.com/articles/fltech/VIS_motors.pdf