He jongens,
Wat lees ik nu toch allemaal????
Hoe kun je nou auto's gaan vergelijken, die een verschillend type motor hebben....
De ZR is en blijft een apart iets, wel compleet Engels. Je ziet ze niet veel in Europa (pak het gelijk een stuk breder).
Plus je hebt het hier over een auto zonder Turbo.
Dus kan je hem absoluut niet vergelijken met een Cupra.
De IbizaCupra is tevens apart. Maar tis en blijft beetje Duits/Spaans. Duits ugh blegh ... maar ja das mijn mening.
BTW Een Ibiza zie je heel heel heel veel in Europa. Rijd bv richting Italie of Spanje, dan kom je al heel wat Ibiza's tegen.
Beginnend al in Nederland en Duitsland, als je naar Italië rijdt.
Komt allemaal bij... Een Ibiza Cupra heeft er toch een Turbo opzitten...
Wanneer je een auto met Turbo gaat chippen heb je al veel sneller meer pk's dan een gewone atmosferische motor.
Ik bedoel maar.
Beste Feddesman:
De keus blijft natuurlijk aan jou.
Ik heb ook voor een dergelijke keuze gestaan en heb toch voor de ZR gekozen, puur omdat er nog niet veel van rijden en omdat ie standaard al redelijk snel is voor een 1.8i.
Ik heb destijds tussen iets heel anders zitten kiezen, maar dat terzijde.
Zonder ook maar enig commentaar of inlichting op diverse fora heb ik deze auto na een x-aantal proefritten gekocht.
Nogmaals jij moet die keuze maken. Wil je iets
exclusiefs, ga dan in een MG rijden.
Wil je
minder exclusief maar na tuning op veel meer pk's zitten, die je toch bijna niet kan gebruiken in Nederland (omdat je 9 van de 10x zat bent he SilverCupr@

)
kies dan voor die Cupra.
En als je echt wilt tunen en stylen kan je elke auto mooi en snel maken.
Het kost alleen geld.
In een MG rijd (nog) bijna niemand en is en blijft dus daarmee altijd apart.
Ook qua prijs komt de ZR goed uit de bus. Voor niet veel geld heb je toch een leuke, aparte en snelle auto.
Van bovenstaande types waren dit ong. destijds de prijzen medio 2002:
Golf 4Motion V5 € 28.000 170pk
Golf R32 € 40.000 241pk
Focus RS € 42.000 215pk
206GT (is nu RC) € 26.000 175pk dacht ik
OPC € 32.000 200pk
A3 1.8 V5 turbo € 35.000 180pk
S3 € 45.000 225pk
Stilo 2.4 @barth € 25.000 170pk (de meeste niet meer dan 148pk komen na test)
Cupra € 20.000 155pk en 1 ezel
ZR 160 € 23.000 160pk
Zoals je ziet zijn dus de onderste 3 het goedkoopste.
Stilo heb ik niet genomen omdat ik 1. verhalen over gehoord had, wat waar is en 2. omdat het een vrij kale auto was. Niet veel bijzonders dus.
De Cupra puur niet vanwege het feit dat er zoveel (Ibiza's) rondrijden.
Ze hebben allen een lekkere wegligging en vond destijds dus dat de ZR het beste uit de bus kwam. Mede door de exclusiviteit...
De R32 is ook heel leuk, maar praat je over bijna het dubbele wat je voor een MG weglegt, plus er rijden al zoveel Dolfjes...
De andere waren/zijn ook leuk, maar frans trekt mij niet, duits dus ook niet zo.
Dus kom je uit bij de onderste drie...
Maar ja blijft jou keuze....
Ach ja.
Intereseert me eigenlijk ook niet wat je koopt, als je maar fun hebt in je leven. But think about this:
LIFE'S TOO SHORT NOT TO... (oneliner of MG)
GreetingzZZz,
Sky