Pagina 2 van 3
Geplaatst: vr okt 19, 2007 1:07 pm
door arjan_m
Nou meen ik me te herinneren....
En met een jurist moet je voorzichtig zijn, anders wordt je opgehangen....
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat het koppel van 270 naar 330 Nm. Maar pin me er niet op vast.

Geplaatst: vr okt 19, 2007 1:27 pm
door roger.ruiters
ik zal je niet sew-en als je dat bedoelt

; is wel een redelijke koppeltoename.
wat meen je je te kunnen herinneren????
Overigens heb ik meer verstand van belastingrecht ...
(voel me helemaal thuis in België, waar het de volkssport is om de fiscus om de tuin te leiden

.... integratie heet dat

)
Geplaatst: vr okt 19, 2007 1:52 pm
door arjan_m
roger.ruiters schreef:ik zal je niet sew-en als je dat bedoelt
Gelukkig..... fjew! ]
roger.ruiters schreef:; is wel een redelijke koppeltoename.
wat meen je je te kunnen herinneren????
Ik weet niet zeker meer of 330 Nm nu met 150 pk is of 330 Nm met 135 pk......... Hopelijk weet iemand anders dat wel zeker? Dus

Geplaatst: vr okt 19, 2007 5:28 pm
door D. Buijs
Wat vraagt van Noort er eigenlijk voor?
Is het zelf te doen? een ecu overzetten van een schade cdti? Ik noem maar wat ?!
Geplaatst: ma okt 22, 2007 6:57 pm
door mixtuurorgel
Wat is de toegevoegde waarde wanneer de auto van 135 naar 160Pk gaat?
Kan ik dan meer caravans trekken of meedoen op de Duitse Autobahn ?
Ik wil graag dat die keurige Engelse dame van mij wat sneller optrekt,
als dat met 30pk meer niet veel uitmaakt mag het van mij zo blijven.
mixtuurorgel
Geplaatst: ma okt 22, 2007 8:30 pm
door arjan_m
Van 135 naar 150, maar goed maakt niet uit.......
Dat merk je, niet zozeer het aantal PK's, maar het koppel.
De auto zal sneller optrekken, dus je bent eerder weg bij een stoplicht, hebt meer tussenvermogen vanaf een bepaalde snelheid, enzovoort...
De auto reageert gewoon een stuk vlotter op je gaspedaal.
Geplaatst: di okt 23, 2007 12:32 am
door roger.ruiters
en snellere reacties op gaspedaal... dat willen we toch allemaal

.... als één of andere sufk.t links rijdt... of nog erger een tractor (en hier in de omgeving is dat heel erg kan ik je garanderen) dan willen we er toch allemaal even langsflitsen.... of ligt dat aan mij???
(by the way... oudere heren met hoed of pet zijn ook vaak errug vervelend... oudere dames nog vaker)
Maar goed... overal valt wat te klagen... in de randstad zul je de aanwezigheid van dergelijke type chauffeurs misschien niet eens merken omdat je toch niet harder dan stapvoets kan... aanschuivend in de file omdat de wegsignaleringsborden indiceren dat je maar 50 kunt....
ik roep wat dat betreft ook op tot nationale ongehoorzaamheid

Geplaatst: di okt 30, 2007 11:38 am
door mixtuurorgel
Die goede ervaring geldt voor een '75CDTI?
Mijn verstand van auto's gaat niet verder dan: mooi of lelijk.
Ik heb het verhaal van //tuning-diesels.com/75Zt/R75home.htm min of meer doorgelezen, het lijkt heel positief, ook gezien de commentaren.
Ik zou het kunnen bestellen maar vervolgens ?
Zelf inbouwen ? zie ik mij zelf niet doen.
Zijn er bedrijven die met dat produkt werken?
mixtuurorgel
Geplaatst: wo okt 31, 2007 10:17 am
door mixtuurorgel
Ik zal laten weten hoe het afloopt.
Ik heb de keuze nu uit een MG-ZT 135 upgrade, die kost zo'n 350 Euro, heb ik me laten vertellen, of Roverron en die zal 200? Euro kosten.
Wordt vervolgd!
Mixtuurorgel
Geplaatst: zo nov 11, 2007 4:36 pm
door kip
chiptuning kan geen kwaad. Houdt er wel altijd rekening mee dat je goede diesel tankt! Je marges voor mukdiesel zijn hiermee sterk verkleind. Ga er dus niet mee naar polen of oekraine want daar gooien ze alles bij de diesel.
Ga niet klooien met een powerbox. Dit soort apparaatjes halen extra vermogen door een aantal sensorwaardes te foolen en je sensors voor de gek te houden. Dit zal leiden tot veel meer roetvorming en meer brandstofverbruik terwijl een chipchuning dat niet zal doen.
Hou er wel rekening mee dat met name je krukaslagers meer te verduren krijgen.
KIP
Geplaatst: zo nov 11, 2007 7:17 pm
door 118GTR
Het blok zelf moet ieder vermogen gemakkelijk aan kunnen.
Als basis(M47 blok) wordt het nog steeds gebruikt door BMW en de diksten leveren nu 204pk, met chiptuning is het 230~240.
Nu komt dat extra vermogen natuurlijk door allerlei aanpassingen aan kop en (twin)turbo, maar feit is wel dat je niet hoeft te vrezen dat er zuigers, krukassen of drijfstangen om je oren gaan vliegen met 150+ pk.
Geplaatst: zo nov 11, 2007 11:22 pm
door mixtuurorgel
Een Roverron synergy 2, is dat een powerbox of valt die onder chiptuning?
Veel reacties op mijn "chiptuning" vraag maar nog niet van een tevreden gechiptunde '75 cdti rijder.
Ik ben in advertenties al wel een paar keer MG-ZT CDTII tegen gekomen, nog geen Rover 75.
mixtuurorgel
Geplaatst: zo nov 25, 2007 3:02 pm
door roger.ruiters
waar ik een beetje bang voor ben bij chiptunen van mijn cdt met 156.000 km nu is dat de bewegende onderdelen de vermogensstijging niet meer aankunnen omdat ze anders belast worden na zoveel kilometers.... of is deze vrees ten onrechte?
Geplaatst: ma nov 26, 2007 8:40 am
door arjan_m
mixtuurorgel schreef:
Veel reacties op mijn "chiptuning" vraag maar nog niet van een tevreden gechiptunde '75 cdti rijder.
mixtuurorgel
Ik denk omdat er nog weinig leden zijn met een CDTi die hem ook heeft laten tunen. Ik heb een CDT, getuned naar 150 pk, bij een kilometerstand van rond de 150.000. Ik ben er zeer over te spreken, de auto rijdt een stuk soepeler, en trekt sneller op.
Geplaatst: vr jun 26, 2009 7:55 pm
door Cipi
Ik heb deze week een Roverron synergy 2 besteld voor mijn CDTi uit 2005.
Verwacht deze volgende week te hebben.
Zal verslag uitbrengen zodra deze geïnstalleerd is.
Groeten Dirk
Geplaatst: vr jun 26, 2009 8:25 pm
door bam
Ben benieuwd, ik heb voor chip tuning en de mafam gekozen.
Mafam zit er net in ik met nog testen.
Ik weet wel boven de 2000 rpm is hij fantastisch nou, ik hoop met de mafam dat hij (net als mijn 45 idt met mafam) onder de 2000 nu ook presteert.