Auto start niet meer, loopt soms 10 sec, valt dan uit
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Auto start niet meer, loopt soms 10 sec, valt dan uit
Net ook op facebook geplaatst, de 75 doet niets meer, krijg hem niet meer gestart. Ik vermoed de achterste brandstofpomp, tank zit wel helemaal vol. Ben nu de accu aan het opladen (deze was leeggestart..)
Nu heb ik het idee om bij de achterste pomp de twee dieselslangen door te verbinden zodat hij enkel om de voorste pomp loopt. Dan zou die moeten starten, en kan ik er in ieder geval morgen mee naar Richard van Noort rijden (hoop ik). Is dat ook een goed idee, of trekt de eerste pomp dat niet?
Nu heb ik het idee om bij de achterste pomp de twee dieselslangen door te verbinden zodat hij enkel om de voorste pomp loopt. Dan zou die moeten starten, en kan ik er in ieder geval morgen mee naar Richard van Noort rijden (hoop ik). Is dat ook een goed idee, of trekt de eerste pomp dat niet?
Laatst gewijzigd door arjan_m op vr apr 10, 2015 8:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Als het een diesel is loopt die alleen als de druk in de buis voor de injectoren hoog genoeg is. Daar zit een sensor aan het einde aan de kant van de accu. Anders helpt er niets., want de computer wil de hoge druk pomp beschermen die door diesel gesmeerd wordt en een paar centen kost.
Normaal zou je toch met één pomp moeten kunnen rijden of de andere is ook zwak en dus niet genoeg druk.
Zit ook een stekker op het dieselfilter dat vergelijkbare verschijnselen kan geven.
Verder, maar dan zou die proberen te starten, dan lekt er een of meerdere injectoren teveel (leak-back). Wordt door dezelfde sensor dan veroorzaakt, zoals hierboven eerst beschreven.
Lage accuspanning kan gekke dingen doen, maar zelf tot dat de accu niet voldoende power meer had om de dieselpompen (en dus hetzelfde situatie als met pompen die niet wwerken, te lage druk in het hoge druk systeem) te laten werken gereden. Meerdere keren door dat de dynamo niet meer werkte en ik puur op accu's van meer dan 100km A naar B ben gereden....
Dus goede accu is stap één, genoeg druk is stap twee denk ik.
Rob
Normaal zou je toch met één pomp moeten kunnen rijden of de andere is ook zwak en dus niet genoeg druk.
Zit ook een stekker op het dieselfilter dat vergelijkbare verschijnselen kan geven.
Verder, maar dan zou die proberen te starten, dan lekt er een of meerdere injectoren teveel (leak-back). Wordt door dezelfde sensor dan veroorzaakt, zoals hierboven eerst beschreven.
Lage accuspanning kan gekke dingen doen, maar zelf tot dat de accu niet voldoende power meer had om de dieselpompen (en dus hetzelfde situatie als met pompen die niet wwerken, te lage druk in het hoge druk systeem) te laten werken gereden. Meerdere keren door dat de dynamo niet meer werkte en ik puur op accu's van meer dan 100km A naar B ben gereden....
Dus goede accu is stap één, genoeg druk is stap twee denk ik.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Heb nu ff de plus losgekoppeld (hoop dat een reset even helpt), en ben de accu aan het laden. \\die is twee jaar oud, je weet het natuurlijk maar nooit. Heb niet ff een accu liggen die zwaar genoeg is helaas...
Ik heb de achterste pomp gecheckt op aanraden van Arjen, er komt gewoon diesel uit de slang voor. Dus de achterste pomp is het in ieder geval niet.... Hoop dat ie nog gaat lopen, dan kan ik hem morgen in ieder geval naar de garage brengen...
Ik heb de achterste pomp gecheckt op aanraden van Arjen, er komt gewoon diesel uit de slang voor. Dus de achterste pomp is het in ieder geval niet.... Hoop dat ie nog gaat lopen, dan kan ik hem morgen in ieder geval naar de garage brengen...
My MG-Rover history:
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Voor het verhaal even op facebook kijken, Probeer net te starten, de auto loopt 10 seconden, en slaat dan weer af. Er komt dan een E voor de P te staan (automaat).
Iemand die dit herkent misschien?
Iemand die dit herkent misschien?
My MG-Rover history:
Computers droog? Nat of nat geweest is niet goed, zoals bekend natuurlijk.
Klinkt mij als dat een T4 sessie nodig is.
Verder is het soms goed de accu een tijd los te koppelen, een uur of zo. Reset alles en soms verdwijnen rottigheden in die computers en beginnen ze van nul.
Automaat met EP nog niet gehad. Kan soms een signaal zijn dat de automaat ECU nodig heeft. Zou zelf het schakelpaneel/selectie systeem en de verbindingen met de ECU eerst controleren. Misschien een gecorrodeerde stekker, stekker niet goed vast, selectie systeem ontregeld (maar start, dus het zou daar niet aan liggen denk ik), etc.
De solonoïdes (nodig voor het schakelen) zijn door te meten, misschien als er 1 echt kapot is dat er EP als melding komt en de motor ECU ook een error boodschap krijgt en alles uitschakelt....
Zou nooit een accu durven laden in de wagen met de polen verbonden of snelladen, kan helaas veel van dat electronische spul in korte tijd kapot maken.
Rob
Klinkt mij als dat een T4 sessie nodig is.
Verder is het soms goed de accu een tijd los te koppelen, een uur of zo. Reset alles en soms verdwijnen rottigheden in die computers en beginnen ze van nul.
Automaat met EP nog niet gehad. Kan soms een signaal zijn dat de automaat ECU nodig heeft. Zou zelf het schakelpaneel/selectie systeem en de verbindingen met de ECU eerst controleren. Misschien een gecorrodeerde stekker, stekker niet goed vast, selectie systeem ontregeld (maar start, dus het zou daar niet aan liggen denk ik), etc.
De solonoïdes (nodig voor het schakelen) zijn door te meten, misschien als er 1 echt kapot is dat er EP als melding komt en de motor ECU ook een error boodschap krijgt en alles uitschakelt....
Zou nooit een accu durven laden in de wagen met de polen verbonden of snelladen, kan helaas veel van dat electronische spul in korte tijd kapot maken.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Probleem gevonden, het is de nokkenassensor... Even er uit gehaald, half uurtje in de vriezer, monteren en jawel: direct starten!
Tuurlijk valt ie uiteindelijk weer uit, maar het is in ieder geval duidelijk wat het is... Morgen even een sensor scoren.
Tuurlijk valt ie uiteindelijk weer uit, maar het is in ieder geval duidelijk wat het is... Morgen even een sensor scoren.
My MG-Rover history:
Niet om je feestje te bederven, maar de nokkenas sensor wordt alleen gebruikt om te starten. Start de motor, dan blijft die lopen want de ECU 'kijkt' niet meer naar deze sensor. Misschien is het dan eerder de krukassensor... die wordt wel de heletijd gebruikt.
Te iets veel lekkende injector(en) zou ik zelf ook niet uitsluiten.
Rob
Te iets veel lekkende injector(en) zou ik zelf ook niet uitsluiten.
Rob
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
En idd Zwelgje, het is de krukassensor.
En die heb ik vandaag helaas niet kunnen scoren, dus da's balen...
Ik heb hem er wel uit, dat viel eigenlijk wel mee, gezien de plek waar die zit (vlak bij de startmotor)
Als iemand hem heeft liggen, en in de buurt woont... Don't hesitate to shoot me!
En die heb ik vandaag helaas niet kunnen scoren, dus da's balen...
Ik heb hem er wel uit, dat viel eigenlijk wel mee, gezien de plek waar die zit (vlak bij de startmotor)
Als iemand hem heeft liggen, en in de buurt woont... Don't hesitate to shoot me!

My MG-Rover history:
Re: Auto start niet meer, loopt soms 10 sec, valt dan uit
Automaat storing is waarschijnlijk inderdaad doordat je te weinig spanning erop had staan.
De pomp heeft gewoonweg stroom nodig om te kunnen draaien. Bij het uitvallen van de auto kan dat dus even stoppen, waardoor de automaat in noodloop gaat. Als die storing er even blijft, schakelt de bak ook waardeloos.
Heb ik met een vorige BMW een aantal keer gehad, nadat deze uitviel vanwege een lek in het vacuüm systeem.
De pomp heeft gewoonweg stroom nodig om te kunnen draaien. Bij het uitvallen van de auto kan dat dus even stoppen, waardoor de automaat in noodloop gaat. Als die storing er even blijft, schakelt de bak ook waardeloos.
Heb ik met een vorige BMW een aantal keer gehad, nadat deze uitviel vanwege een lek in het vacuüm systeem.
mvg, John
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Re: Auto start niet meer, loopt soms 10 sec, valt dan uit
Seeeeuw.... Job done! Het was de krukassensor, vandaag vervangen (thanks Richard!!) De eerste kilometers zijn weer gereden, moest ff vertrouwen opbouwen met mijn maatje....
My MG-Rover history: