Verstuiver trekker
Verstuiver trekker
Ik ben opzoek naar een verstuiver trekker om drie van de vier verstuivers uit een CDt motor te halen.
Een verstuiver kwam er gemakkelijk uit de andere drie zitten vast.
Hoe vast dat weet ik ook niet en het kan ook wel zijn dat ze heel erg vast zitten dat je daar echt grof geschut voor nodig bent maar daar ga ik in eerste instantie niet van uit.
Nu kwam ik deze set tegen en nu heb ik een vraag of dat hier mee zou kunnen?
http://www.hodekkers.nl/index.php?actio ... 54&lang=NL
Iemand enig idee of dat gaat?
Of heeft iemand een andere optie?
Eric.
Een verstuiver kwam er gemakkelijk uit de andere drie zitten vast.
Hoe vast dat weet ik ook niet en het kan ook wel zijn dat ze heel erg vast zitten dat je daar echt grof geschut voor nodig bent maar daar ga ik in eerste instantie niet van uit.
Nu kwam ik deze set tegen en nu heb ik een vraag of dat hier mee zou kunnen?
http://www.hodekkers.nl/index.php?actio ... 54&lang=NL
Iemand enig idee of dat gaat?
Of heeft iemand een andere optie?
Eric.
-
- MG-R Core
Als ze echt heel vast zitten dan is die trekker mogelijk wat te licht. Wat ik vaak doe is een oplosser voor roet en kool rond de verstuivers sprayen, dat goed laten intrekken. Dan een lange dop plaatsen over de leidingaansluiting en de verstuiver voorzichtig iets proberen te draaien.
99% komt dan wel los en kun je tijdens het draaien wel omhoog krijgen.
Na demontage wel goed het gat en de zitting reinigen. Ik heb daar freesjes voor, mag je evt. wel lenen.
Zo'n soort trekkertje heb ik ook wel liggen, gebruik die weleens bij andere auto's, maar denk dat je met bovenstaande methode meer succes hebt.
99% komt dan wel los en kun je tijdens het draaien wel omhoog krijgen.
Na demontage wel goed het gat en de zitting reinigen. Ik heb daar freesjes voor, mag je evt. wel lenen.
Zo'n soort trekkertje heb ik ook wel liggen, gebruik die weleens bij andere auto's, maar denk dat je met bovenstaande methode meer succes hebt.
Klink als dat het los begint te komen. De aanhouder wint.
Ook gelezen dat de compressie door de motor rond te draaien op de startmotor kan helpen. Zelf nog niet geprobeert of nodig gehad.
Warme motor schijnt handig te zijn, maar als je alles al gedemonteerd hebt is dat geen optie.
Rob
Ook gelezen dat de compressie door de motor rond te draaien op de startmotor kan helpen. Zelf nog niet geprobeert of nodig gehad.
Warme motor schijnt handig te zijn, maar als je alles al gedemonteerd hebt is dat geen optie.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur