Geel storingslampje
Een mafam is een kastje wat aangesloten wordt op de luchtmassameter en hiermee kun je de waarde van de luchtmassameter manipuleren.
En in combinatie met een tu3b (ook een kastje wat je monteert en aansluit op je motor en deze zorgt voor zeg maar meer brandstof) kun je de motor optimaal laten presteren.
Maar we praten wel over diesels en deze zijn door de leverancier (bmw) teruggeschroefd. Vandaar dat het zo makkelijk kan.
En in combinatie met een tu3b (ook een kastje wat je monteert en aansluit op je motor en deze zorgt voor zeg maar meer brandstof) kun je de motor optimaal laten presteren.
Maar we praten wel over diesels en deze zijn door de leverancier (bmw) teruggeschroefd. Vandaar dat het zo makkelijk kan.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
ik ben nu aan het testen met mijn LMM en EGR dan gaat dat storingslampje ook branden.
heb nu een obd2 reader en wis de foutmelding zelf.
Ik heb mijn EGR ook schoon maar blijft toch vaak (zegmaar altijd) hangen
als de motor koud is. En dan heb je van die mooie rook walmen
heb nu een obd2 reader en wis de foutmelding zelf.
Ik heb mijn EGR ook schoon maar blijft toch vaak (zegmaar altijd) hangen
als de motor koud is. En dan heb je van die mooie rook walmen
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
ja klopt maar de werking van de storing is het zelfde.
als het storingslampje brand is het meestal 1 van de 2
anders als bij de rover's/MG's van VOOR 2004 gaat bij deze de EGR en LMM
via de ECU ik kan dus ook niets af sluiten/los gooien of mijn storingslampje brand.
als het storingslampje brand is het meestal 1 van de 2
anders als bij de rover's/MG's van VOOR 2004 gaat bij deze de EGR en LMM
via de ECU ik kan dus ook niets af sluiten/los gooien of mijn storingslampje brand.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Ik ga gewoon naar een goed universeel autobedrijf hier in de buurt en deze onderhoud alle auto,s en kan deze ook uitlezen
Wat ze niet kunnen dat specifiek rover bijvoorbeeld: lampen automatisch aan bij starten, vergrendeling instellen en dat soort dingen dan heb je een T4 nodig.
Dus alle foutmeldingen zijn uit te lezen met een universele uitleeskast.
Allen de ene uitleeskast heeft meer functie,s dan de andere.
Wat ze niet kunnen dat specifiek rover bijvoorbeeld: lampen automatisch aan bij starten, vergrendeling instellen en dat soort dingen dan heb je een T4 nodig.
Dus alle foutmeldingen zijn uit te lezen met een universele uitleeskast.
Allen de ene uitleeskast heeft meer functie,s dan de andere.
Hoe is dit afgelopen Victor?
Want de mijne is van na 2004 en ik heb de egr klep eruit gehaald en nu ineens een motormanagement lampje.
Arjen schreef ergens al eerder dat de latere types een obd fout kregen als de egr losgekoppeld was.
Helaas werkt mijn huidige obd kabel niet en is er een andere onderweg uit China maar die is volgens mij met de boot.
Want de mijne is van na 2004 en ik heb de egr klep eruit gehaald en nu ineens een motormanagement lampje.
Arjen schreef ergens al eerder dat de latere types een obd fout kregen als de egr losgekoppeld was.
Helaas werkt mijn huidige obd kabel niet en is er een andere onderweg uit China maar die is volgens mij met de boot.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- rover4u2nv
- MG-R Core
als de remap door gaat kan kristian de egr klep uit de ecu schiijven dan is het probleem opgelost. bij alle modellen na 2004 als je de egr weghaalt gaat de storing lampje branden.
Honda civic B18C4 Vtec
Rover 45 Mk2 Idt Sterling
Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
Rover 45 Mk2 Idt Sterling
Nitrous is like a hot girl with an STD... you wanna hit it, but your afraid of the consequences
arjan_m schreef:F*ck the shirt, I'll do the lady....
-
arjen
- MG-R Core
Gaat niet helpen eric, de ecu controleert namelik de werking aan de hand van de hoeveelheid lucht door de lmm. Wat je ook bedenkt, het is niet te foppen. Software aanpassen kan, maar bedenk wel dat de RDW steeds scherper wordt wat betreft controle van egr en roetfilters.
Ook maak ik in de praktijk toch regelmatig mee dat dergelijke aanpassingen vreemde storingen kunnen veroorzaken.
Ook maak ik in de praktijk toch regelmatig mee dat dergelijke aanpassingen vreemde storingen kunnen veroorzaken.