Thermostaat rover 75 CDt
Thermostaat rover 75 CDt
Is de thermostaat die op een BMW 320 D motor M47 is gemonteerd het zelfde
als de thermostaat van de Rover 75 CDt?
Het motorblok is het zelfde maar kloppen de aansluitingen van het thermostaat huis ook?
Deze zijn namelijk genoeg te koop op de duitse ebay en daar een stuk goedkoper.
Eric.
als de thermostaat van de Rover 75 CDt?
Het motorblok is het zelfde maar kloppen de aansluitingen van het thermostaat huis ook?
Deze zijn namelijk genoeg te koop op de duitse ebay en daar een stuk goedkoper.
Eric.
Re: Thermostaat rover 75 CDt
Ben er al uit dat past niet.Eric27 schreef:Is de thermostaat die op een BMW 320 D motor M47 is gemonteerd het zelfde
als de thermostaat van de Rover 75 CDt?
Het motorblok is het zelfde maar kloppen de aansluitingen van het thermostaat huis ook?
Deze zijn namelijk genoeg te koop op de duitse ebay en daar een stuk goedkoper.
Eric.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
fijn dat je het even meld, ik had echt gedacht dat het wel zou passen.
Enfin, een thermostaat is toch niet erg duur. Misschien 15 euro, en dan mag hij in duitsland misschien 5 euro zijn, maar dan komen er verzendkosten bij. En een NL thermostaat kun je gemakkelijk omruilen als er iets mis is.
Dus tenzij je van plan was er 10 te bestellen valt mijn voorkeur al snel op de NL-auto vakhandel.
Enfin, een thermostaat is toch niet erg duur. Misschien 15 euro, en dan mag hij in duitsland misschien 5 euro zijn, maar dan komen er verzendkosten bij. En een NL thermostaat kun je gemakkelijk omruilen als er iets mis is.
Dus tenzij je van plan was er 10 te bestellen valt mijn voorkeur al snel op de NL-auto vakhandel.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik zie hier juist een topic betreffende de thermostaat.
Ik heb een paar weken geleden gemerkt, toen het zo aan het vriezen was, dat mijn motor slecht op temp. kwam.
Normaal staat de naald op het middelste streepje. Echter nu kwam deze niet tot daar. Als ik stil stond zakte te temp. zelfs nog verder.
Houdt dit een kapotte thermostaat in?
Gr, Dirk
Ik heb een paar weken geleden gemerkt, toen het zo aan het vriezen was, dat mijn motor slecht op temp. kwam.
Normaal staat de naald op het middelste streepje. Echter nu kwam deze niet tot daar. Als ik stil stond zakte te temp. zelfs nog verder.
Houdt dit een kapotte thermostaat in?
Gr, Dirk
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Het lijkt erop alsof je thermostaat niet meer dicht gaat.Cipi schreef:Ik zie hier juist een topic betreffende de thermostaat.
Ik heb een paar weken geleden gemerkt, toen het zo aan het vriezen was, dat mijn motor slecht op temp. kwam.
Normaal staat de naald op het middelste streepje. Echter nu kwam deze niet tot daar. Als ik stil stond zakte te temp. zelfs nog verder.
Houdt dit een kapotte thermostaat in?
Gr, Dirk

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Als de standkachel niet werkt dan moet je er toch rekening mee houdenCipi schreef:Ik zie hier juist een topic betreffende de thermostaat.
Ik heb een paar weken geleden gemerkt, toen het zo aan het vriezen was, dat mijn motor slecht op temp. kwam.
Normaal staat de naald op het middelste streepje. Echter nu kwam deze niet tot daar. Als ik stil stond zakte te temp. zelfs nog verder.
Houdt dit een kapotte thermostaat in?
Gr, Dirk
dat als het goed vriest je zeker 20 minuten moet rijden om de motor op temperatuur te krijgen.
Ga je binnen die tijd stilstaan dan zakt de temperatuur inderdaad.
Eric.
Grote kans dat inderdaad de thermostaat niet meer goed werkt.Cipi schreef:O.a ook autobaan ritten, bv 120km.
De temp. komt en blijft juist onder die "9uur". Als ik dan stil sta zakt die weg.
Ga ik dan weer rijden stijgt de temp. weer een beetje.
Ik weet dat die vorig jaar winter niet deed. Toen bleef de temp. gelijk.
Gr, Dirk
Deze sluit niet voldoende meer af.
Als deze wil vervangen dat is nog wel een hele klus niet moeilijk maar toch wel veel werk.
Je kunt voor een simpele oplossing kiezen dat is in 15 minuten gedaan dan moet je deze thermostaat hebben.
http://cgi.ebay.co.uk/Rover-75-MGZT-CDT ... 564219792d
Is iets duurder maar scheelt je een paar uur werk.
Eric.
Nee ik heb hem niet gekocht mijn thermostaat werkt goed, maar als deze niet goed zou werken kocht ik deze wel.Victor schreef:Arjan, waarom zou die gaan lekken? Of bedoel je dat de orginele gaat lekken?
Ik lees wel positieve verhalen over dit ding
Bij mij is 2 jaar geleden wel de pakking vervangen van de thermostaat (tijdens vervangen koppelign) maar de thermostaat zelf niet. Mn auto komt wel op temperatuur maar met koud weer (rond vriespunt) valt mij op dat na een rit van 30 min soms de standkachel nog draait. Ik vermoed dus dat mn auto soms aan het verwarmen en koelen tegelijk is, dus meer brandstofgebruik.
Dit lijkt me wel een slimme oplossing
Eric heb je deze al gekocht?
Als mijn waterpomp kapot gaat deze loopt al een tijdje mee dan weet ik niet wat ik doe of een nieuwe orginele thermostaat of de oude overzetten en als er dan problemen komen deze thermostaat plaatsen.
Eric.